Monday, December 20, 2010

perkongsian ceritaa

Kak boleh datang rumah ,kaki saya ni sakit sangat! suara halus dihujung talian. Seperti biasa malam itu bertemankan hubby daku menyusuri jalan di daerah asing itu untuk bertemu teman baruku.
Anak-anak sudah arif dengan tugasku,Jika daerah yang hendak di tuju di sekitar kediamanku daku bisa pergi sendiri namun jika agak jauh selalunya hubby atau anak sulungku lah yang akan menemaniku.
Kerjayaku kini bisa menemukanku dengan berbagai status kehidupan. Ada yang dari kalangan cerdik pandai,orang kenamaan,golongan profesional dan yang lainlainnya.Berkongsi pengalaman dan kemahiran adalah suatu yang menyeronokkan.Semasa sessi terapy berjalan daku mencari peluang bertanya apa2 permasaalahan yang boleh menambahkan pengetahuanku. Perkongsian pengalaman dan pengetahuan dengan seorang doktor muda dari hospital Tuanku Bahiyah Menukar persepsiku tentang susu ibu sebelah kiri dan kanan. Bersama guruguru daku berkongsi pengalaman dalam mendidik anak-anak dan mencari idea2 baru teknik pendisplinan.
Panggilan dari putrajaya semasa ku berada nun di BatuKurau menemani hubby bertugas di luar daerah agak mengecutkan perutku. Almaklumlah hendak pergi ke rumah seorang 'Datuk' yang berpengaruh.Namun sangkaanku meleset kerana ternyata seorang datin yang amat peramah itu amat merendah diri dan menyenangi kehadiranku.Pengalamanku bersama seorang Nigerian yang hanya bisa berbahasa Inggeris membuka luas mindaku bahawa mereka adalah individu yang amat berbudibahasa.
Bersama puan Chin dakubelajar tentang herbaherba Cina yang amat bagus untuk ibuibu selepas bersalin dan kesediaannya merasai kepanasan tungku dan memakai barut berherba membuka mindaku yang sebenarnya amalan tradisi bangsa kita juga disenangi olih sebahagian dari golongan bangsa asing.
Berbagaibagai kerenah yang kutemui adalah menjadi hiburan dan bahan gelak jenakaku.Selalunya semasa kami dalam perjalan pulang daku dan anak sulungku akan berkongsi pengalaman yang kami lalui di rumah client dan ada peristiwa2 lucu yang kami kongsikan bersama,
Menyelami perasaan kelegaan yang terpancar di wajah client selepas sessi2 trapy dan sauna adalah suatu kepuasan bagiku.Ajakan dan saranan,Lain kali saya akan contact akak semula adalah suatu janji yang pastinya akan daku tunggu2 harinya.

Terimakaseh Yang Maha Pengaseh lagi Penyayang di atas kurniaanMu kepada hambamu ini.Berilah daku Kekuatan Wahai Ya Qowii Ya Qahhar agar daku masih bisa membantu sesama saudaraku yang sedang berada di dalam kesulitan.
Sihatkanlah tubuh badanku dan lapangkanlah masaku Wahai Fattah Ya Haliim
Amiin Ya Robbal Aalamiin

0 komen:

Post a Comment