Sunday, January 15, 2012

Ombak rindu

Hari hari yg ku lalui menyibukkan diri dgnmekar yg beranak 8 sedikit sebanyak menghiburkan hatiku dgn kerinduan padanye. Terasa sunyi tanpanye di rumah,aku dan Hubby tertunggu tunggu hari cuti utk bertemunye.Keriuhan anak anak menyemarakkan suasana yang sepi di rumah dgn tikaman lidah mereka. Masingmasing dgn pendapat sepesial mereka.

Agaknye itulah perasaan ibuku yang sentiasa tertunggutunggu aku menalipunnya. Bila lambat mendengar suaraku mula lah ibu berdahuluan berkata "marah kat mak ke" Merajuk Ke""Nape lamaX talipun" Aku seperti biasa dgn ayat manja "ala mak sibuk sikitla ingat nak talipun malam alih-alih dan lewat, Alhamdulillah ada foto ibu bila talipun ibu berdering di talipunku hilanglah kerinduanku padanya.

Kini ku mengerti perasaan hati seorang ibu . Apalah yang di harapkan dari anak-anaknya selain senyuman dan suara yang lunak .Aku memang tidak dapat membelikan barangan berharga buat mak hanya kasih sayangku buat mak yg dapat ku berikan.

Hati ibu memang sensetif ,teringat ku masa bercuti di selatan baru baru ini, kami dah nak chek out tapi mam minta nak mengurus dirinye dahulu, Aku seperti biasa mengalah dengan mak
dan membawa mak ke rumah tumpangan ku ruparupanya mak nak aku sikatkan rambutnye.
Itulah seronoknye bila kita jadi anakmak, Mak seperti biasa penuh dgn senyuman dan siapkan jerlah diri utk menjadi good listerner.

Anak-anakku merekalah penawar suka dan dukaku walaupun terkadang terguris dgn tingkahlakunya . Rasanye aku amat jarang berkasar dgn ibuku tapi entahlaah anak2 sekarang Kami dahulu berlumba2 untuk makan bersama mak dan abah tapi sekarang lbh selesa makan sendiri . Ampuni Mereka Ya Allah Lindungilah mereka dan tetapkan Mereka dalam iman. Sesungguhnya Merekalah yang Bakal Meneruskan cita2 dan perjuanganku.Semuga anakanakku dapt mempersiapkan diri untuk menjadi ibu yang solehah buat cucucucuku.




0 komen:

Post a Comment