Thursday, January 7, 2010

kenduri ARA

Kenduri kahwin.

Kita kene rancang awal ni bulan 6 dah dekat .
Mana nak siap bunga telur,door gift lagi,bilik pengantin,jamuan untuk tetamu dan macam2 lagi hal.

Agak2nye berapa nak budget ye. Dulu masa kak long adalah dalam 12k. Wow itu harga 4 tahun lalu sekarang bawang seguni dah 22.
Apa kata kita buat high ti saja tak payah masak nasi baryani .Lagi pun yang penting akad nikahkan. Kita buat akad hari kamis malam jumaat jemputan dalam 50 orang saja sabtu ptg buat high ti atau akad sabtu t hari ptg jamuan.

Apa menu jamuan tu kita buatlah mee jawa ke mee rebus ke. lontong,kuihmuih n bubur. adalah gerai cendol n gerai ais kerim.Mak usu boleh buatkan cream puff,cup cake mala boleh buat,kuah laksa nani punye sedap.Nasi impit kita buat awal pun x per. Kuih macamane . Kita order je kat anis hujung tu.
Bagaimana dengan makan berinai ada tak, itu kita buat la tapi tanye pengantin dulu dia nak tak kalau tak nak tak payah buat.pelamin macamana.itu pun kita tanye pengantin dulu.

Perbincangan masih tergantung .Itu baru saranan dari si ibu. Belum tanya si bapa lagi. Pak usu macam biasa riaksi pertamanya senyum.

Itulah yang perlu di fikirkan dan di bincangkan buat kenduri bukan satu perkara mudah. pengalaman yang lepas banyak mengajar aku. Siapa yang hendak diharapkan.Kakakkakak dah berumur dah tak larat nak menolong,anakanak buah semuanye dengan kerjaya dan hanbag masingmasing(anak kecil).Rasanya kenelah uruskan sendiri walaupun semasa kenduri mereka kitalah yang bertungkuslumus.

Masa terus berlalu apa yang perlu adalah aku mesti mengejutkan dan terus merancangkan dan mencari saranan agar majlis itu nanti bakal berjalan dengan sempurna dan tidak kelamkabut.Baru ku tersedar kini aku sudah menjadi orangtua.Kakak ada yang telah pergi dulu yang ada pun duduk agak jauh dari kami.
Aku berdoa dan berharap agar Allah swt terus memberikan rezeki kesihatan badan buatku dan dapat mencurahkan bakti ku buat kelangsungan majlis itu nanti.

0 komen:

Post a Comment