Friday, March 5, 2010

pagi sabtu yang nyaman

Betapa cepatnya 2010 meniti.kitaran bumi maya pada ini amat begitu drastig denganfenomena alam dan pencerobohan penghuni yang alpa.Kekadang aku lemas meneliti paparan demi paparan yang terbentang saban hari.

Aku sebagai penghuni yang sedang memasuki fasa ketiga kehidupanku.Diambang usia emas ini wajarkah aku masih merisaukan diriku dengan halhal yang diluar ruang lengkuk kehidupan ku.Anak anak sedang membesar,Suamisepertiku sedang mencongakcongak hari pencennya.Ibu sudah semakin emas usianya. Adikadik sudah setabil kehidupannya.
Apa yang masih merisaukan lagi.

Pada awalnya aku merasa risau tentang anak-anak,alam pendidikannya,alam baru yang bakal ditempuhi, apa akan berlaku kiranya aku atau suami menyahut panggilan ilahi sebelum anak-anak habis belajar.

Kegusaran tetap mendatang.Aku berdiskusi dengan batinku sendiri.Apakah layak bagiku memikirkan hal yang belum pasti.Terlalaikah aku bahawa anak-anak dan semuanya ada penjaganya.Belum cukupkah Allah sebagai Penjaga segala urusan.

SEtelah sekian lama merenung dan meneliti ,kini ku dapat jawapannya.
Apa pun yang bakal berlaku adalah atas doaku.Segala apa hasil yang bakal ku tuai adalah berkat kerajinan dan usahaku di samping menyerahkan segalanya kepada Yang Maha Memelihara.
Aku yakin anak-anakku akan sentiasa mendapat dorongan dari Pemilik dirinya.
Segala urusan hidupku kini adalah diatas perencanaan Ilahi yang benarbenar mantap dan jitu.Tiada nasib baik ,tiada kebetulan dalan hidup ini.Semuanya berlaku atas kehendak Allah subhanahu Wa Taala.

0 komen:

Post a Comment