Friday, March 5, 2010

tumbuh mekar

SEbelas tahun bersamamu adalah suatu tempoh yang agak lama. Permulaan perkenalan denganmu aku merasakan yang aku amat terpinggir.maklumlah Kau yang baru meniti dibayangi oleh kaderkader yang sealiran.

Tahun silih berganti.Sikapmu masih samarsamar.Wawasanmu kadangkadang agak tidak terjangkau olih tangan kurusku yang tidak cukup panjang ini.Aku masih mencari cari apakah motif disabalik keberadaanmu.Sebagai si kerdil aku merasakan amat sayup renungan mata ini untuk menerobos ruang paling dalam di lubuk hatimu.

Berbilang kerenah beriringan dengana berbilang minggu aku mula belajar mengenali,menjiwai,menyisip mencari sekelumit ruang yang ada untuk menempatkan diri ini di hatimu.Pernah rasukan ablasa meminta aku menerjah keluar dari ruang yang ada.Pernah terdetik di sanubari ini mendiamkan diri,tetapi tautan hatiuntaian kasih telah terjalin diantara kau dan aku.Aku masih merelakan diri ini bersamamu .Aku mengerti dirimu jua adalah hambaAllah yang baharu.Setiap yang baharu pasti ada kekurangannya dan aku jua terlalu banyak kelemahankelemahan yang tidak mampu untuk dinukilkan

Aku berdoa dan berharap agar dirimu akan bertambah matang dan terus berusaha untuk mematangkan diri seiring dengan arus globalisasi.
Anggaplah segala halangan dan rintangan yang mendatang itu sebagai cabaran yang wajar di tempuhi.
Usiamu kini seumpama anak kecil yang sedang mekar.Banyak lagi yang perlu kau persiapkan untuk lebih bersedia menghadapi hari remajamu,hari tuamu.
Teruskanlah bersiapsedia .semuga kau akan terus mekar dan mengharumi arena ini.
Buat diriku aku akan berusaha menempatkan diri agar boleh membahagiakan dirimu walaupun hanya secalit tinta,biarkan namaku pernah tercatit di dairy hidupmu.

Semuga dirimu selalu didalam pemeliharaan Allah .Amiin






Semuga dirimu selalu didalam pemeliharaan Allah Jua. Amin.

0 komen:

Post a Comment