Thursday, April 22, 2010

Jawapan spontan.

Kenapa cik tim nak urut orang? Soalan dari nabil malam itu sewaktu kami riuhrendah bersama menyebabkan aku terfikir dan tersentak sekejap. Soalan yang sepontan itu memerlukan aku terus memberikan jawapan yang paling simple untuk si kecil yang bersekolah di Al Amin Gombak itu.Sewaktu di dalam kereta aku terfikirfikir adakah jawapan ku tadi dapan memuaskan hati si nabil.

Aku mula merekareka jawapan kiranya jawapan tadi kurang memuaskan hatinya akan ku nyatakan semula sewaktu kunjunganku di masamasa yang lain.
Ya Mengapa aku menjadi seorang pengurut atau kata membermemberku pengamal urutan tradisional.Aku memang membesar di kalanngan Family yang ada unsur unsur kearah itu. Masih ku ingat nenek saudara sebelah ibu yang ku panggil nyaei lamah seorang bidan bersalin. Wak Man pakcikku juga seorang tukang urut.Malahan salah seorang dari moyang ku adalah salah seorang tukang urut di istana Sultan Johor.Takdir Ilahi darah yang mengalir di badanku adalah dari mereka.Aku redha dengan takdir yang aku terima semuga aku juga berpuashati dengan jawapan yang ku berikan kepada Nabil dan Nabil pun berpuashati.

0 komen:

Post a Comment