Tuesday, July 21, 2009

hari ini lebih baik dari semalam

menjelang usia ku ke 48 ini berbagai dugaan dan cabaran telah ku lalui. dalam meniti usia emas iniaku merasakan aku masih mampu tersenyumsebenarnya.tetapi senyuman itu untuk siapa sebenarnya. hari hari yang berlalu byk meninggalkan detikdetik ngeri jauh di lubuk paling dalam. adik beradikku arwah ayahku ibu ku suamiku anakanakku. masingmasing adalah plot dalam dunia hidupku. kadangkadang terdetuik di hatiku adakah cerita ku ini akan terus membelenggu hidupku sehingga izrail menjemputku. aku tahu semalam adalah hanya cerita esok suatu yang belum pasti hari ini adalah reality.
spt kata anak sulungku umi ni pergi belajar sana sini mghabiskan duit saje. terpana aku seketika meniti butiran air jernih di pipi tuaku. aku tidak sanggup berdebat dgnnya itulah remaja yg hanya mengukur sesuatu berdasarkan iq sematamata. salahkah aku mencari ilmu. ilmu ilahi ini maha luas mmg aku tidak berpeluang kemenara gading sptnya ttp adakah aku tidak layak utk mencari ilmu di tmpt lain.bagi ku mudah saja selagi hubby mengizinkan aku akan ttp mencari dan terus mncari.
terima kasih long ibu bangga dgn kamu cuma jagalah setiap untaian mutiara yang bakal kau hamburkan.pengalaman byk mengajarku ttg erti sebuah perbicaraan.
byk lagi yg belum ku temui dlm hidup ini aku masih belajar ttg rahsia alam aku mahu belajar dan terus belajar so doakan agar aku dapat meneruskan hidup ini dengan penuh rasa tawadhuk kepada ilahi.

0 komen:

Post a Comment