Thursday, July 30, 2009

KEK CARROT

melihat kek yang cantik aku teruja utk memotongnya. hubby berkata buat ape kek besar2 membazir je.aku terkedu. anak sulung ku terteleng keaarah abahnya.
Seharian aku menanti sesuatu dari nya. pagi tiada terucap di kelas nada lagu cinta berdering. jom ketemu ayu ada hal katanya. wah dapat la aku lunch dgnnya hari ini nasi beryani amral sewajarnya favorite kami. di jalanan ku sogokan dah lunch ke oo dah kenyanng member office belanja pulut durian. aah tak apelah. seusai bertemu ayu aku kekantin sek menggambarkan lauk yg sedap aku memilih tempoyak ikan patin meleleh air liurku.sed sambal sadin, bertemunya hubby menyuarakan x de extra ke, aku mmbahagi dua ikan patin satu utknya dan satu utk ku dan berpesan masakla nasi pd hanan dirumah yg bercuti kampusnya ada h1n1. dgn penuh selera aku makan aah sendirian lagi lauk sambal sadin lebih menaikkan selera .aah teringat gulai tempoyak ikan patin kak zariah di kuala krau memang x terlawan.Janjinya jam 6 akan dtg salesman utk menukar waterfilter dirumah, aku menukar kpd hijrah toiyyibah berasaskan tempurung kelapa menukar dr tecno water.Berada di zon nafsu bila dia x dtg dan deringan tel darinya adalah mnmbahkan kegeraman di hati.Akhirnya aku suruh dtg sekarang jam 8 masa itu.
Agak kelam kabut dgn kehadiran sahabat utk meeting mlm itu akhirnya selesai juga di pasang water filter alhamdulillah.Meeting selesai jam 11 malam aku membahagikan kek tadi yg pastinya sedap dan cantik tq hanan umi bahagia sekali.
Abah! hari ni hari ape. abah lupa ke, hubby gelak ,laa 2 hari lepas ingat hari ni lupa,
padanla abah kata pasal kek tadi, kami gelak sama2.
ANdai perkara sep ini berlaku beberapa tahun yg lalu aku pasti kecewa tetapi kini aku tak ambil kisah, aah X de hadiah, x de ucapan pun x kisah yg penting dia masih setia menemaniku, masih balik kerumah kataku pada kak ton jiran ku
Tahun ini aku menghadiahkan diriku sendiri dgn beberapa hadiah dan itu lebih baik buat diriku sendiri.Dan seperti tahun2 yang lalu mmg x kan ada ucapan dari adik2ku,wpun teman yg setarikh dgn ku w hadir malam itu aku mendoakan kebahagiaan buatnya sal i miss u so much dan tkasih pada kengkawan yg hadir malam itu ucapan dan doa dr ibuku tercinta,sahabat seperjuangan dan anak2 yg diperantauan sudah cukup mmbuat aku menyadarimasih ada insan yg lain yg mengingati dan menyayangi daku.

Anda bagaimana? meriahkah majlis anda atau lebih dahsyat dari ku.

4 komen:

Maryam said...

mcik tim, ulangtahun kelahiran ye? maaf, tak sempat nak wish semalam.. tak dapat akses komen blogger semalam.

kakna said...

ummi ni ummi kepada farah hanani kah?
sedap kek carrot nya?

Che Tim said...
This comment has been removed by the author.
Che Tim said...

maryam ye mgu lepas tu bday acik tim.
ye cik tim ni ummi hanan
tq sedap next time dtg umah calldulu blh dapat kek carrot

Post a Comment