Tuesday, July 28, 2009

tuesday oo tuesday

bergegas ke klia menghantar adik sefamily bermusafir utk umrah dan ziarah. aku bertemu adik2 n ipar ku. apa ku rasa aa biasa saja ibu yg duduk di kerosi roda aagak sembab kakinya. aku terkedu dgn sindiran sinis adikku kenapa akak x bagi duit utk mak ke mekah . aku terdiam x mnjwb. siapalah aku disisi mereka yg bergaji rata2 4 angka sdgkan nak bg mak pun susah padahal tanpa pengetahuan mereka aku dan suamilah yg menghantar mak ke mekah 22 tahun lalu.balik aku bertemu si cute nadya di sambbst senyumannya mmbuat aku terlupa dgn calitan pilu di klia.terus hubby mengajak ziarah si kaklong di hsptal serdang .wah terasa besar jiwa hubby melihat anak sulungnya kami makan bersama. balik terus dgn rutin ku smbil terngiangngiag sedu pilu tadi. Dalam hendak meletakkan diriku di zon ikhlas aku tergelincir jua dek nafsu yg merontaronta sambil membeli nasi kukus utk si ayu airmataku menitis juga.
Aku memang tidak perlu menangisi peristiwa tadi balik aku terus merawat jiwaku dgn brainwave.wpun agak sukar utk menghayati aku gagahi jua mindaku aku .
aku teringat pesanan uttzh maznah semalam bulan ini kena byk memaafkan dan aku mesti terus memaafkan mereka.
Yes aku perlu bangun
esok adalah hari baru buatku biarla hari ini berlalu.apa yg perlu ku lakukan ialah aku mesti l baik dr mereka buat ape aku menangisi perbuatan mereka baik aku menangisi dosa2 ku biarlah sejadahku yg menjadi saksi di kghalaman ku nanti.
mereka ku serahkan urusan itu pada yang di atas.aku hanya wajar berdoa dan memaafkan mereka.
WahaiSang Maha pemberi kasihsayang limpahkanlah nur cintamu ke dalam hatiku.

0 komen:

Post a Comment