Wednesday, August 5, 2009

Lembaran Baru

NIsfu sya'ban datang lagi.
Dia memang tidak pernah terlupa pada janjinya. Saban tahun ia pasti datang.
Datangnya kali ini jua adalah kerana rutin nya selama bumi ini berputar selama maya pada ini masih ujud.
Aku teringat katakata ustaz, hari ini buku kita akan diangkaT NAIK KE ATAS dan kita akan mendapat buku yang baru.
Ku teringat sepanjang tahun ini segala peristiwa yang berlaku dan terjadi kepada diriku . Ooh alangkah takutnya untuk melihat paparan demi paparan buku itu.
Aku berdoa dan berharap agar catatan demi catatan yang tertulis di buku itu adalah ... hanya Allah jualah yang tahu akan isikandungannya. Aku membuka lembaran dairi yang kadang2 sempat ku isi kadang tidak.Ooh! banyaknya ruang kosong, malah ada yang tidak tertulis langsung.Buku yang di angkat keatas hari ini mesti penuh tidak seperti dairiku yang kosong kan, detik hatiku.

Ampuni daku Ya Robbi,andainya di dalam buku catatan itu tertulis parkara2 yang akan memberatkan timbanganku di suatu arah.
Aku ini amat memerlukan bimbingan darimu Tuhanku.
Semuga Rahmatmu akan sentiasa di sekitar ruanglingkup hidupku.

Hari ini dengan penuh rasa syukur aku mengharap buku yang baru yang bakal aku terima sore nanti untuk catatan setahunku akan penuh dengan catatan2 yang positif penuh dengan catatan yang bisa menjadikan aku penghuni jannatulfirdausi.
Terima kasih Ya Allah kerana masih memberikan daku peluang untuk menghirup udaramu.
Terima kasih Ya Allah Yang masih memberi peluang untukku menghayati kehidupan ini.

0 komen:

Post a Comment